De Pinion versnellingsbak
De ideale plek voor al uw versnellingen
De ideale plaats voor versnellingen
Pinion maakt versnellingsbakken die in het midden van de fiets gepositioneerd zijn. Dit versnellingssysteem is ontwikkeld door twee Duitse techneuten, Michael Schmitz en Christoph Lermen, afkomstig van de transmissie-afdeling van Porsche. Na versnellingsbakken voor sportwagens te hebben ontwikkeld bedachten deze twee heren dat de technieken waar zij dagelijks mee werkten ook heel goed geschikt gemaakt konden worden voor fietsen.
Groot versnellingsbereik
Het doel was het meest duurzame en onderhoudsvriendelijke versnellingssyteem te maken met een groot versnellingsbereik en een goede gewichtsverdeling. Het eerste product waar ze mee kwamen, was de Pinion P1.18 met 18 versnellingen. Michael en Christoph zullen het zelf niet hardop zeggen, maar hun versnellingsbakken zijn natuurlijk bedoeld als alternatief voor de beroemde 14-versnellingsnaaf van het eveneens Duitse bedrijf Rohloff
Héél weinig onderhoud
Alle draaiende delen zitten hermetisch opgeborgen in een aluminium behuizing. De versnellingsbak heeft dus geen last van water en vuil. Bij de Rohloff-naaf hoef je slechts om de 5000 km de olie te verversen. Dat is al heel erg weinig, maar bij de Pinion hoef je slechts om de 10.000 km de bak van nieuwe olie te voorzien! Of één keer per jaar.
-
Travelmaster Serie
Met al je bagage de hele wereld over. Met een Travelmaster fiets je zonder problemen de wereld over. Ze zijn sterk, stabiel en bewezen betrouwbaar.
-
Lite Serie
Lichte, snelle toerfietsen waarmee je overal kunt gaan en staan. Voor fietsers die graag snelle fietstochten maken maar er ook af en toe mee op fietsvakantie willen.
-
Power serie
Een sportieve alleskunner met elektrische ondersteuning. Brengt je naar je werk en verder, véél verder. Lekker genieten met de wind in de rug.